Elmia 16-18 Oktober 2024

Anmäl dina finaste djur Elmia

Den 16 till 18 oktober är det djurutställning på Elmia – årets höjdpunkt för oss med nötkreatur! Anmälan till djurutställningen är öppen fram till och med den 16 september kl 24.00.

Djurutställningens regler för smittskydd är uppdaterade och innebär att besättningar som ställer ut behöver vara anslutna till Smittsäkrad Besättning steg 2 eller 3, provtagning för Mycoplasma bovis behöver göras och alla djur kommer att ankomstbesiktigas av veterinär. De detaljerade reglerna finns i anmälningsformuläret. I formuläret finns även försäkringsbelopp och program för de tre utställningsdagarna. Har du frågor om detaljer kring smittskyddsregler är du välkommen att höra av dig till: Helena Torkelsson, Växa 010-471 05 30 eller helena.torkelsson@vxa.se

Du kan ändra i anmälan fram till och med den 16 september och du komma in igen i anmälan via länken på denna hemsida. Har du inte skickat in anmälan den 16 september kommer du att få ett påminnelsemejl.

Kontrollera noga i summeringen i anmälningsformuläret att anmälan blivit korrekt!

Avgifterna för 2024 är: 750 kr

Elmia djurutställning arrangeras av rasföreningarna: Jersey, Holstein, SRB och NAB i samverkan med Elmia Lantbruk och Växa.

Lantmännen och Svenska Foder är sponsorer av foder. Agria är sponsor av försäkring.

I år är den digitala anmälan kopplad till kodatbasen och du loggar in i det digitala anmälningsformuläret genom den inloggning du använder vid inloggning till Växas Min sida, för att t ex komma in i Smittsäkrad Besättning. Om du har problem med inloggning, kontakta Växas kundsupport: kundsupport@vxa.se, telefon 010-471 06 10. Öppettider vardagar 07.30-16.00.

Välkommen med din anmälan!