Annonser

Ungtjurar till salu

Dun Klämmans Nalle SE-059262-0052-2, född 2018-02-22, polled u Dun Egebjerggård Jasmin, e Egebjerggård Justin. Båda föräldrarna är polled och stamboksförda, Paratuberkulos status A.

Dun Klämmans Nils SE-059262-0056-3, född 2018-03-04, polled u Dun Egebjerggård Jova, e Egebjerggård Justin. Båda föräldrarna är polled, stamboksförda och Paratuberkulos status A.

Clas Helgstrand, 0702-012 774

Klämmans Nils

Klämmans Nalle

Dextertjurarkalvar säljes

Svart Dexter tjurkalv född 12/4 2018 e Anton från Nybble (svart) u Torslöts Freja (svart) ue Egebjerggård Hannibal (röd)

Svart kvigkalv född 20/5 2018 e Anton från Nybble (svart) u Nach Slättåsens Iorsdotter (svart) ue Slättås Ior

Kalvarna är avhornade samt kommer vara härstamningsverifierade, stamboksförda samt registrerade i KAP vid försäljning. Vi är BVD fria samt har Para-TB status A. Finns i Knivsta. Vi väntar även fler kalvar inom kort.

Margareta Lindahl, 070-5263511
Emma Lindahl, 070-536 25 62

Kalvar till salu

Vi har kalvar till salu, både kvig och stutkalvar.

Stamboksförda i KAP, ParaTb A-status, ekologiska. Efter Emitslöfs Columbus.

Per och Christina Pernholt, Uppland

Tjur/tjurkalv till salu

Nobel av Gunnarp född 2017-04-10. Far Linus av Gunnarp, Mf Indigo Gossensee (tysk). Farmor är canadensisk embryoko. Nobel är en liten prydlig tjur, med bra temprament, efter en kviga. Födelsevikt: 13 kg. Vi använder Linus som kvigbetäckare, då han hos oss har gett kalvningsvikter lite under det normala för rasen. Nobel är helkroppsklippt nyligen, så det passar inte att släppa honom på lösdrift än.

Han är 200-dagars vägd och avmaskad. Är vid leveransen verifierad och stamboksförd. A-status i paratb-programmet. Vi är med i smittskyddsprogrammet Smittsäkrad besättning.

Vi kan även tänka oss att sälja Linus om någon är i behov av en äldre tjur. Linus blev 2 år i juli 2017.

Linda 0733-24 39 50
Rickard 0705-46 48 28

Nobel av Gunnarp

Linus av Gunnarp (far)

Ditte av Gunnarp (mor)

Slättås Lucie t.v. och Slättås Kurry med mor.