Annonser

Dexterkviga till salu

Kviga e. 7 Klämmans Helge, u 13 Spinkagårdens Henrietta. Född 2017-05-14. Svart, avhornad, stambokförd, reg. i KAP.

Börje Andersson, Oppebygrind, Tystberga
tel. 0708-260287.

Tjur/tjurkalv till salu

Nobel av Gunnarp född 2017-04-10. Far Linus av Gunnarp, Mf Indigo Gossensee (tysk). Farmor är canadensisk embryoko. Nobel är en liten prydlig tjur, med bra temprament, efter en kviga. Födelsevikt: 13 kg. Vi använder Linus som kvigbetäckare, då han hos oss har gett kalvningsvikter lite under det normala för rasen. Nobel är helkroppsklippt nyligen, så det passar inte att släppa honom på lösdrift än.

Han är 200-dagars vägd och avmaskad. Är vid leveransen verifierad och stamboksförd. A-status i paratb-programmet. Vi är med i smittskyddsprogrammet Smittsäkrad besättning.

Vi kan även tänka oss att sälja Linus om någon är i behov av en äldre tjur. Linus blev 2 år i juli 2017.

Linda 0733-24 39 50
Rickard 0705-46 48 28

Nobel av Gunnarp

Linus av Gunnarp (far)

Ditte av Gunnarp (mor)

Tjurkalvar till salu

Klämmans Malte, efter Egebjerggård Justin, undan Klämmans Ida. Svart. Född 2017-03-11. Avhornad och stamboksförd.

Klämmans Mickel, efter Egebjerggård Justin, undan Egebjerggård Jova. Röd. Polled. Född 2017-03-29. Polled och stamboksförd.

Paratuberkulos status A.

Clas Helgstrand

Tjurar säljes

3 st 2-åriga tjurar, 2 st svarta och 1 st dun.

Alla tre lugna och trevliga. Egen uppfödning. Alla har paratuberkulos status A. Stambokförda, avhornade. För mer information kontakta Stefan Burén.

Stefan Burén
0761120996

Tjurkalvar säljes

Röd Dexter tjurkalv född 16/6 2017 e Anton från Nybble (svart) u Möllens Sofie (röd)

Svart Dexter tjurkalv född 30/6 2017 e Anton från Nybble (svart) u Egebjerggård Hilda (dun)

Kalvarna är avhornade, härstamningsverifierade, stamboksförda samt registrerade i KAP. Vi är BVD fria samt har Para-TB status B. Kalvarna finns i Knivsta strax söder om Uppsala.

Margareta Lindahl
E-post »

Slättås Lucie t.v. och Slättås Kurry med mor.